Jag mötte Stjärnorna...

Sitter på en bänk på kajen i Sundsvall och tänker på den tiden jag var skeppare ombord i en flott lyxkryssare i Stockholm.
Det var rockfestival i Stockholm och det regnade. Bron till Skeppsholmen var blockerad av människor så det gick inte att köra över med bil varpå vi tillkallades för att föra artisterna till estraden på ön.
Först kom Eva Dahlgren ombord vid vår kajplats vid Djurgårdsbron, men Marie Fredriksson och Per Gessle väntade i regnet utanför hotel Lydmar (Grant) och dom behövde hjälp för att komma ombord då kajkanten var för hög så vi låg under den. Jag lyfte först Marie ombord sedan var det Pers tur men han ville kränga sig ombord själv.
Joe Cocker var redan ombord utan att jag visste om det, han låg i sin hytt och rökte enligt livvakterna och fick inte störas.
Sedan gick vi mot Skeppsholmen i sakta mak och förtöjde bakom estradtältet. Artisterna använde vårt fartyg som sminkloge, de sprang fram och tillbaka mellan scenen och båten.
Jag vet inte hur många autografer, mest av Per Gessle, jag förmedlade men det var nog många hundra tänker jag,
Oj vilket tryck det blev den kvällen.

Ska skriva om när Springsteen, Prince och några flera åkte med oss i en senare blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0