ELVIS PRESLEY

 Bildresultat för elvis presley år 1958
 
 
 
 
Det här var år 1958 och jag var i Köpenhamn, hade slunkit in på Eden Bar, en liten klubb som stängde klockan 05,00 och öppnade kl. 06,00 igen efter en snabb städning.
Jag hade hamnat på golvet med en flaska whiskey, satt där och tittade på de dansande när jag fick en lätt spark i sidan...
"va fan, skrek jag till och såg upp på "sparkaren". Gissa vad!
Det var The King, Elvis i egen hög person, klädd i lumparkläder...
"I´m so sorry" sa han, "why do you sit on the floor"? Come and sit with us if you like" Han pekade mot ett bord där några andra amerikanska militärer satt och hade kul.
Självklart satte jag mej med dom grabbarna efter att Elvis hämtat en stol nånstans ifrån. Min whiskeyflaska hade jag glömt på golvet.
Av rena exalteringen hade jag nyktrat till och vi hade jättetrevligt, skrattade och drack öl.
Elvis var ju "kung" även här, men han skrev inga autografer den kvällen (natten) och klockan halv fem "beordrade " han sina polare att åka tillbaka till Tyskland där dom låg i lumpen.
- Ja, det var en upplevelse måste man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0